BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Ahad, 4 September 2011

suatu ketika dahulu...

Tadi kami semua student nurse yang dalam proses menunggu result peperiksaan yang dianggap penting
buat solat hajat.Solat hajat demi untuk mendapat keputusan yang baik dalam peperiksaan.
      Kusangkakan tak akan tempuhi lagi alam student sebaik sahaja menamatkan alam persekolahan.Yela kan,aku nie bukan lah kategori orang yang suka belajar or otak tajam.Yang aku taw,habis je sekolah....nak terus kerja.
      Antara carieer yang menjadi pilihanku,adalah sebagai kartunis,atau bidang yang berkaitan dengan kesenian....confirm tak tension buat kerja..tapi,bila difikirkan balik,hasil seni tu kena betul-betul diiktiraf oleh orang lain.....bukan senang...
      Tapi....kerjaya yang satu ni confirm bukan aku sorang je yang nak.Siapa-siapa pun mesti kadang-kadang idamkan kerjaya ini iaitu menjadi penyanyi.Hehehe...ade bakat ker...???nak berkaraoke pun,ttak pernah.Harap nyanyi kat dapur time basuh pinggan harap-harap bukan jodohku dengan  orang tua.Huh!tak mungkin kerjaya ini diretui oleh kedua-dua orang tuaku.....
      Apa pun,ku bersyukur kerana kini aku sedang mengorak langkah untuk merealisasikan impian ku yang juga kerjaya yang ku idam-idamkan suatu ketika dahulu.....cuma...setapak je lagi.Sabar....sabar....
       Ye.....cita-cita aku dah dianggap tercapai lah ni.....dulu macam-macam yang aku nak jadi....antaranya termasuklah profession jururawat.
       Ya..setapak je lagi,lulus je exam,maka bolehlah kamimeneruskan pengajian di kolej jururawat ini,dan selepas ini ada lagi satu exam besar,iaitu exam final.Yang peritnya,aku kini berada di perantauan....menagih ilmu di tempat orang.....demi kesenangan masa hadapan
       Tak apa lah...susah - susah dulu sekarang....esok-esok...senang lah.....setiap kesenagan kan ada harga yang perlu dibayar,,,,

0 ulasan: